Ma seaca o intrebare redata insistent intr-o reclama la o banca “jmechera” : De ce te-ai facut antreprenor?

Chiar asa: de ce mama ma-sii m-am facut antreprenor? M-am facut antreprenor ca sa-mi castig singura banii, sa nu fiu “asistata” sau in sarcina statului, sa am propriul meu program si libertatea mea de miscare, sa-mi vand talentul si cunostintele direct, la valoarea pe care o consider eu si nu la mercurialul – grila “echitabil”  al guvernului. M-am facut antreprenor din multe alte motive pe care nu le mai trec aici.

Problema este ca am ajuns sa simt ca sunt intr-un, nu mare, foarte mare conflict cu Guvernul. Acest guvern care vine si ma spoieste de bani. De banii mei! Bani pe care eu ma chinui sa-i fac in fiecare luna si din care ii dau si lui, “amaratului”, iar el, nemernicul, nu-i da la scoli si spitale ci la UE si studii de fezabilitate supra-supra-evaluate “cfm SEAP”. SEAP – sistemul electronic de achizitii publice care este de fapt Sistemul Electronic de Aplicare a Parandaratului, si credeti-ma, stiu ce spun!

Revenind, guvernul vine si ma taxeaza cu pana la 80% din veniturile mele. Proprietatea mea, ca veniturile astea nu-mi sunt alocate de cineva. Sunt proprietatea mea. Pentru proprietatea asta sunt datoare de un impozit ( 16%). Atat.  Nu mai pun la socoteala ca statul nu-mi da nici-un comision ca-i adun si virez in conturile grasane TVA-ul, desi pe mine si banca si trezoreria ma taxeaza la transfer ( Sic!). Tot acelasi stat insa, plateste saci de bani Postei Romane prin ANAF sa ma anunte lunar ca mi-am platit datoriile la timp, asa, ca un semnal stravechi de: “Dormi linistit, NU ai datorii la stat”. Asta pentru ca statul ma considera un tampit care nu stie ce dracu’ a facut cu banii.

Daca proprietatea este garantata de stat, atunci, cum puii mei vii tu stat si-mi spui ce sa fac eu cu banii mei? Cum vii tu si-mi scuipi in fata ca ai luat bani dintr-o parte si-ai carpit in alta parte? Cum vii tu si-mi spui ca pui bani sa cumperi “Cumintenia pamantului” cand tu ai j’de mii de analfabeti, dezbracati, sate fara lumina, copii morti de rujeola ca n-ai fost in stare sa-i vaccinezi la timp?

Onor guvern, hai SICTIR!

